De ladingruimte van ms Borelli weer als nieuw door hydrojetten.
Ladingruimtes krijgen heel wat te verduren tijdens het laden en lossen van goederen. Zo ook ms Borelli, dat voornamelijk containers vervoert. Door het botsen tegen de wanden en het schuren over de bodem is er onthechting van de verf ontstaan. Als dit niet op tijd behandeld wordt treedt er roestvorming op, op deze delen van de ladingruimte.
De eigenaar van ms Borelli heeft opdracht gegeven om het gehele verfsysteem van de ladingruimte te verwijderen door middel van hydrojetten. Hydrojetten staat beter bekend als waterstralen via waterjet met een druk van maar liefst 2500 bar. Met deze krachtige techniek is het mogelijk om de zwaarste verontreinigde en roestige oppervlakken volledig te ontroesten en blank te stralen. Op deze manier ontstaat er een goede ondergrond en hechting voor een nieuw verfsysteem.
Na het hydrojetten is de ladingruimte van ms Borelli volledig doorgespoeld. Vervolgens is er een volle laag Sigmacover 280 aangebracht. De open lasverbindingen zijn dicht geplamuurd met de Interfill 830. Heel belangrijk is dat de open lasverbindingen goed schoon gemaakt worden voordat de plamuur wordt aangebracht. Deze plamuur zakt iets in en zal naderhand nog een keer worden aangebracht voor het egaliseren van de ladingvloer. Nadat de plamuur volledig is uitgehard zijn de geplamuurde delen geschuurd met behulp van een schuurmachine. De gehele ladingruimte is volledig schoongemaakt en de geplamuurde delen zijn voorzien van een extra laag SigmaCover 280. Dit om te voorkomen dat de plamuur poreus kan worden. Tot slot is de gehele ladingruimte nog een keer volledig schoongemaakt en is er een volle laag Sigmashield 420 aangebracht met behulp van een verfspuit.
Hieronder is het werkproces in foto’s te zien: